Σάββατο 30 Ιουλίου 2011

Η ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΗ ΜΝΗΜΗ ΤΟΥ ΦΙΣΕΡ

Στον σκακιστικό κόσμο είναι αρκετά συνηθισμένο για έναν Γκραν Μαιτρ να παίζει εκατοντάδες σιμουλτανέ παρτίδες εναντίων κατώτερων παικτών. Μία ενδιαφέρουσα ιστορία μας έχει δοθεί από τον Frank S. Meyer, τον τελευταίο εκδότη του National Review:
   Ο Φίσερ, κατευθυνόμενος προς την τουαλέτα, σταμάτησε για λίγο μπροστά στην σκακιέρα μου - για περίπου πέντε δευτερόλεπτα ίσως - και μετά συνέχισε. Μερικούς μήνες αργότερα, με επισκέφθηκε στο γραφείο μου, που τότε βρισκόταν στο Marshall Chess Club. " Τι αποτέλεσμα είχε εκείνη η παρτίδα σου του τελευταίου γύρου; "  ρώτησε. Του είπα ότι είχα νικήσει, αλλά με δυσκολία. " Έπαιξες Β β5; " ρώτησε. Του απάντησα ειλικρινώς ότι δεν μπορούσα να θυμηθώ τι είχα παίξει. Τότε αυτός, αμέσως, έστησε την ακριβή θέση για να με "βοηθήσει" να θυμηθώ και μετά μου παρουσίασε την βαριάντα  που έπρεπε να είχα παίξει προκειμένου να εξασφαλίσω μια πολύ πιο οικονομική νίκη. Η ουσία είναι ότι δεν θυμόταν απλώς την θέση, την οποία στην συνέχεια θα ανέλυε μπροστά μου, αλλά θυμόταν και την θέση και την ανάλυση παρ' όλο που είχε περάσει μπροστά απ' την σκακιέρα μου μήνες πριν.

Δεν υπάρχουν σχόλια: